Soča Outdoor Festival je bil izjemna izkušnja

Ko postane temperatura nesramna do tekačev v mestu, si poiščemo nove poti, nova doživetja. In smo šli… adidas nas je peljal na Soča Outdoor Festival, kjer smo tekači s projekta Priprave na Volkswagen Ljubljanski maraton nastopili na adidas terrex 15 km teku. Podili smo se po brezpotjih, po kozjih stezicah, po kamnitem in blatnem, na koncu pa prečkali deročo reko Tolminko. Predvsem pa smo izklopili skrbi in odprli oči, srca in dušo za čudovito naravo in izjemno izkušnjo.

Na sotočje smo se odpeljali z VIP busom. Ja, totalno smo kul. In tudi tako smo se počutili. Obvezna vmesna postojanka na OMV bencinskem servisu na Viva cafe osvežitvi, saj smo štartali že ob rani 5.00 uri. Naše najboljše punce so nas pocrkljale, zajtrk smo dobili direktno v fotelj. Mmmm palačinke s čokolado… in smo že tam.

Po levem in desnem ovinku smo prispeli na kraj dogodka, kjer je seveda sledila obvezna skupinska fotografija. Mi se radi fotografiramo, pa kaj potem!? Naša VIP baza je bila adidasova terrex lokacija, kjer smo naše podplate zavarovali z vrhunsko outdoor obutvijo.

Ampak ko si pa naša trenerka Karin pripne štartno številko, takrat gre pa zares. O-ou.

Ali smo že povedali, da se radi fotografiramo?

In smo šli! Tekači živimo slogan “Live Without Limits” in zato sledimo srcu.

Med tek ko tekači tečejo čez drn in strn mora nekdo čuvati bazo, ane Erika?

Spodobi se in pravično je, da ko naši tekači pridejo v cilj, da jih nekdo pozdravi. In oglasila se je naša dežurna troblja Priprave megafon. Ali se spomnite izjav v stilu: “Bravo naši, super ste!” ali “Poglej to eleganco.” ali morda “Pa to je ta plesni gib, super prečkanje vode.”

Po teku so nas čakale VIP masaže. Erika in Mario imata zlate roke, vsaj tako pravijo preživeli po teku. To je ta VIP tretma za tekače na projektu Priprave.

adidas terrex zagrabi takrat, ko najbolj drsi, in blaži, ko je najbolj trdo. O, ja, to je to za noge po dinamičnem terenu.

Soča, hvala za tvoj smaragdni objem, organizatorji Soča Outdoor Festivala, pripravili ste nam izjemno izkušnjo in čudovito doživetje. Se vidimo na Volkswagen 22. Ljubljanskem maratonu.

Stabilizacija trupa in propriocepcija

Tokrat je namen obelodaniti zakaj na petkovih treningih skoraj polovica treninga preživimo v položaju deske ali »planku«. S tem krepimo stabilizatorje trupa, ki so še kako pomembni pri teku. Zakaj vajam za trup namenjamo toliko pozornosti in kako deluje pa v spodnjem zapisu.

Pomembnost funkcije jedra telesa za stabilizacijo in proizvajanje sile v vseh športih postaja čedalje bolj prepoznavna. Stabilizacija trupa ali »Core Stability« je ključnega pomena za učinkovito biomehansko funkcijo pri izvajanju sil in razbremenitvi sklepov v vseh vrstah športnih aktivnosti (Kibler idr., 2006).

Stabilizacija trupa je definirana kot zmožnost kontrole položaja in gibanje trupa preko medenice, ki dovoljuje optimalno generiranje in usmerjanje sile do segmentov, ki so integrirani v športni aktivnosti ali gibanju. Aktivnost mišic trupa ali »jedra« lahko opišemo kot v naprej programirano integracijo med lokalnimi enosklepnimi mišicami in večsklepnimi mišicami za zagotavljanje stabilnosti in gibanja. Rezultat te integracije se kaže v proksimalni stabilnosti za distalno mobilnost (Kibler idr., 2006).

Poleg čvrstosti trupa, ki zagotavlja stabilnost pri manjših motnjah ravnotežja, so zelo pomembni smerno-specifični mišični refleksi, predvsem ko se srečujemo z nenadnimi, večjimi distalnimi silami. Takrat je za stabilnost trupa nujno koherentno delo lokalnih in globokih trebušnih mišic. Prispevek različnih trebušnih mišic je odvisen od trenutnega izvajanja naloge ali giba. Poleg moči in vzdržljivost mišic trupa igra zelo pomembno vlogo senzorično-motoričen nadzor. CŽS (centralno živčni sistem) ustvarja temelj za gibanje ekstremitet preko ko-kontrakcije določenih mišic. Pravočasna in primerna aktivacija določenih mišic je zelo pomembna pri zagotavljanju stabilnosti trupa (Borqhuis idr., 2008).

Številne študije nakazujejo povezavo med zmanjšano stabilnostjo in poškodbami kolena in ledvenega dela hrbtenice. Pri primerkih s takšnimi poškodbami so ugotovili slabšo kontrolo telesne drže, zapoznele reflekse in nenormalne vzorce aktivacije trebušnih mišic. Vzrok teh težav je slabo razvita propriocepcija. Dokazano je, da propriceptivna vadba ali vaje med treningi (primer nestabilne podlage) izzovejo povečane zahteve na delovanje trebušnih mišic in s tem izboljšanje stabilnosti trupa in ravnotežja (Borghuis idr., 2008).

Dokazano je, da je čvrsto jedro pomembno pri prenašanju sil med tekom in pri zmanjševanju možnosti za nastanek poškodb. Čvrst trup oz. telo deluje med tekom kot vzmet, bolj je togo, manjše so izgube iz koraka v korak, kar se seveda odraža v boljši in bolj ekonomični tehniki teka. Dobro razvita propriocepcija pomeni boljše zaznavanje in občutek telesa in delov telesa v prostoru in času, kar spet pripomore k boljši tehniki ter zmanjša možnost nastanka poškodb pri teku po neravnih podlagah in v nepredvidenih situacijah.

Primer treninga:

Plank 30 sek + mountain climber 30 sek
30 sek pavze
Stranski plank (leva) 30 sek + striženje na hrbtu 30 sek + stranski plank (desna) 30 sek + striženje na hrbtu 30 sek
30 sek pavze
Plank z menjavo noge 30 sek + mountain climber 30 sek
30 pavza

Ponoviš 2 x

 

Blaž Strožer

Rekordna udeležba na Poletnem teku

Visoke poletne temperature tekačev ne ustavijo, nas pa vzpodbudijo, da si prilagodimo urnik aktivnosti. V soboto, 24. junija smo se zbrali na Koseškem bajerju, tokrat že ob 7.00 uri in odprli sezono kopalk in sončnih očal s tekaškim druženjem na Poletnem teku. Tokrat se nas je zbralo rekordno število v sezoni 2017, in sicer 109 tekačev, ki se nismo ustrašili nekoliko toplejšega ozračja.

Za začetek smo imeli priložnost preizkusiti najnovejše modele adidas tekaške obutve.

 

Tekaška konjenica se je ob 7.00 uri odpravila po čudoviti trasi, po poti spominov in tovarištva. Vsak korak med zelenimi krošnjami, v objemu narave, je korak v smer dobrega počutja. Po uvodnem kilometru smo se ustavili na jasni, v jutranji svetlobi in z orgevalnimi in razteznimi vajami dodobra namazali naš motor.

Tekli smo v krogih dolgih nekaj več kot 6 kilometrov. Ena skupina je naredila 3 kroge, druga dva, tretja pa 1 krog, odvisno od počutja, razpoloženja in pripravljenosti. Vsak krog pa smo pospremili z veseljem in nasmehom.

Po končanem teku smo imeli priložnost, premierno, preizkusiti tekaško Frutabelo, ki je nastala na podlagi mnenj, idej in informacij s strani tekačev ter znanja Fructalovih tehnologov, razvita v sodelovanju s tekači. V začetku leta 2017 je bilo jasno, da bo nova rezina sestavljena iz mandeljnov, brusnice ter obdana z jogurtovim prelivom. Tekači pa so si zaželeli, da ima tudi večjo vsebnost beljakovin ter magnezija.

Najboljši del naših tekaških druženj ob Koseškem bajerju pa so dobrote, ki nastanejo izpod rok naših srčnih tekačev, ki nam zaupajo in uživajo z nami v nabiranju kilomterov. To niso samo tekaški kilometri, to so kilometri prijateljstva in skupnega pomikanja meja lastnih sposobnosti naprej.

 

Naslednje srečanje se bo zgodilo v soboto 15. julija, ob 7.00 uri (in ob 8.00 uri) na Koseškem bajerju! Vabljeni!

Foto: SPORTIDA