Maratonska skupina, 42.195 km

Če ste slučajno brali enega izmed zadnjih intervjujev z Andreom Massijem, vas je zagotovo zbodla v oči njegova izjava, da smučanje v svetovnem pokalu ne sme predstavljat užitka. Tekmovalni šport je trpljenje, kateremu užitke prinašajo dobri rezultati, vse ostalo pa je le ogromno dela in odrekanja. Na srečo mi nismo vrhunski športniki, in nam mora šport predstavljati predvsem užitek, ki je povezan z zdravim življenjskim slogom.

Užitek pa še ne pomeni, da ne treniramo za rezultate in da treningi ne smejo biti načrtovani, dobro izvedeni in nadzorovani. Vse te vsebine, ki jih mora trener vrhunskega športnika upoštevat pri svojem delu, lahko prenesemo tudi na rekreativni raven. Rekreativni tekači, posebej pa maratonci imajo večinoma zelo omejen pogled na trenažni proces. Prevladujejo dolgi teki, tu pa tam kakšen interval, mogoče še kdaj tek v klanec in to je to. Tek je veliko več od tega.

Rad se pošalim, da je maraton tek na dolge proge, in temu želim prilagoditi tudi treninge. Na projektu priprave imamo 7 mesecev časa, da dosežemo želeno maratonsko »formo«, zakaj bi potem že na začetku začeli z dolgimi treningi in intervali?

“Cilj rekreativnega tekača ne sme biti dober rezultat na izbrani tekmi, ampak nastop na tekmovanjih še naslednjih 20 let.”

Pogoj za to je dobra telesna priprava, ki pa ne zajema le razvoja vzdržljivosti in hitrosti, ampak predvsem preventivne metode, ki omogočajo redno in kvalitetno izvajanje tekaškega treninga čez celotno leto. Sem spadajo razvoj tekaško specifične moči, stabilizacije, ravnotežja, propriocepcije, gibljivosti in tehnike, kar je tudi naš glavni cilj v prvih dveh mesecih.

Treninge bomo postopoma nadgrajevali, jim povečevali intenzivnost in dodajali dolžino. Sem zagovornik individualnega pristopa, zato bomo treninge prilagajali sposobnostim in počutju. Vedno se bo našlo kaj za tiste, ki si želite dati duška in »spucat ventile«, ter za tiste, ki imate za seboj slab dan in si želite predvsem odklopit glavo.

Maratonska skupina na pripravah je namenjena vsem, ki se že dlje časa redno ukvarjate s tekom, ste pretekli 42 km in želite izboljšave, ali pa ste pravkar pred izzivom, prvič se spopasti s to razdaljo.

Če si se v tem našel pridi in poizkusi. Treningi v skupini oz. skupinskem duhu so bolj prijetni, motivacija je večja, spoznali boste nove ljudi, sklepali prijateljstva, delili izkušnje, zdrava tekmovalnost pa vas bo pripravila do tega, da boste dali vse od sebe. Ena glavnih prednosti priprav pa je vsekakor trener, ki s svojimi izkušnjami odgovori na marsikatero vprašanje, opozarja na napake in bo popestri še tako težak trening. Se vidimo na pripravah.

Potrpežljivo, odločno in vztrajno.

Boris Fluher

 

Duracell motivacija

Video, ki vam bo naježil kožo. Za vse, ki boste v nedeljo stopili na štart. In za vse, ki še iščete pravo motivacijo. <3 Ne boš sam. Duracell Tempo tekači bodo tukaj zate. <3

Objavil/a Ljubljanski maraton dne Ponedeljek, 22. oktober 2018

Dragi tekači, mi smo pripravljeni!

Letošnja sezona projekta Priprave je pred vrati in trenerji že komaj čakamo, da začnemo trenirati z vami in dosegati cilje, ki so se vam včasih morda zdeli še nedosegljivi. Pred vami stoji 11 trenerjev, diplomantov ali študentov Fakultete za šport, tekačev, športnikov, bivših ali aktualnih tekmovalcev v raznoraznih športih, zagovornikov zdravega načina življenja in gibanja, ki vemo, kako pomembno je gibanje v današnjem hitrem tempu življenja. Navdih dobivamo iz različnih športov in aktivnosti, ki dobremu tekaču postrežejo z gibalno vsestranostjo in tako pripomoremo k boljšemu rezultatu pri teku.

Dobro se zavedamo, da delamo z rekreativnimi športniki. Vemo, kaj pomeni trening po dolgem in napornem delovniku in vemo, kako pomembna je regeneracija po dobrem treningu. Trening na projektu Priprave vam ne bo ponujal le redne tekaške vadbe, podprte z vajami za moč in gibljivost, temveč tudi sprostitev v dobri družbi in kvalitetne raznolike treninge v homogenih tekaških skupinah.

Za uspešen napredek v trenažnem procesu moramo zagotoviti različne težavnostne skupine. Letos bodo v ta namen kar štiri, ki bodo tekače delile v čim bolj homogene skupine. Homogene skupine ponujajo treninge, ki jih tekači v svoji skupini zmorejo, hkrati pa jim predstavljajo izziv in omogočajo optimalen napredek. Skozi sedemmesečne Priprave bomo izboljšali vašo dolgotrajno vzdržljivost, hitrostno vzdržljivost, moč, koordinacijo gibanja, gibljivost in tehniko teka. Vse to bo vključeval trenažni program, ki bo prilagojen vašim sposobnostim in za katerega ste inspiracija pri načrtovanju prav vi.

Skozi program vas bomo vodili trenerji na vaši izbrani lokaciji. Trenerji, ki vemo, kaj je delo s skupino in kaj pomeni delo s posameznikom. Skozi priprave vas bomo spodbujali in vas seznanili s pravilno ter bolj ekonomično tehniko teka.

V pretekli sezoni Priprav smo na največji tekaški dogodek leta pripravili 200 tekačev. Naši tekači v začetnih tekaških skupinah so skozi program in udeležbo na Pripravah brez prestanka pretekli svojo prvo 10ko. Tekači v naprednih skupinah so prvič pretekli svoj polmaraton ali izboljšali svoj osebni rezultat. Nekateri izkušeni tekači v naših vrstah so pretekli svoj prvi maraton. Ne tekmujemo z drugimi, vsak tekmuje sam s sabo. In mi vam pomagamo, da boste postajali vedno boljši. Na tej poti ne boste sami.

Jaz zaupam naši trenerski ekipi. Zaupajte nam tudi vi. Obljubljamo vam nepozabno tekaško izkušnjo.

Miha Žargi

Preberite si razloge, ZAKAJ se pridružiti skupnosti PRIPRAVE.

Zakaj izbrati tek?

Zakaj teči, trenirati, iti na tekmo?

Razlogi so zelo različni, od boljšega počutja in sprostitve, spletanja novih vezi v družbi, kvalitetnega preživljanja prostega časa, do skrbi za svoje zdravje, ki je po mojem mnenju naša največja vrednota. Vse aktivnosti dajejo pozitivne učinke, vendar v današnjem svetu, kjer čas pomeni zlato, je pomembna tudi racionalnost. Na tem mestu sam kot tekmovalec v svetu gorskega teka za učinkovito izbiro rekreacije zagovarjam tek, saj je ena izmed najbolj naravnih oblik gibanja.

Zakaj ravno tek?

Je najbolj preprost šport, saj lahko tečemo kjerkoli, par tekaških copat pa ob vsakodnevnih obveznostih v avtomobilu ne zavzame veliko prostora. Na tak način si lahko lažje vzamemo čas za tek in ga kadarkoli vrinemo v naš urnik. Poleg tega je časovno precej racionalen, saj je v gibanje vključena zadostna količina mišične mase, s čimer lahko v sorazmerno kratkem času naredimo veliko za svoje telo.

Čar teka

Najraje pri teku imam, da predstavlja gibanje v naravi in na svežem zraku. Ni lepšega kot opazovanje prelivanja krasnih barv na listih dreves ob prihodu jeseni, snežne idile, prebujanja narave iz zimskega spanja in poslušanja žvrgoljenja malih ptic v jutranjih urah. Človek ob tem spočije svoje misli, vpije dodatno energijo, s čimer kar na novo zaživi.

Kako začeti?

Predvsem z veseljem in pa postopoma, saj telo rabi določen čas za prilagoditev. To lahko pomeni tudi menjavo hoje in teka, sčasoma pa malenkostno povečevanje deleža na račun slednjega. Tak začetek blagodejno vpliva na naše mišice, sklepe in vezi, zato ni bojazni, da bi izzvali kakršno koli bolečino. Vem, včasih se je težko spraviti iz udobja, ki ga ponuja kavč, vendar zagotavljam precej večje zadovoljstvo ob končanem teku kot pa po uri gledanja televizije.

Kaj ti tek da?

Iz lastnih izkušenj je šport nasploh najboljša šola za življenje. Jaz sem se iz športa naučil ogromno. Znam potrpeti, vztrajati, se boriti, ne obupati, prenašati poraze, se odrekati stvarem in se veseliti, uživati ter nagraditi ob uspehih. Ni boljšega občutka, ko za določen cilj delaš mesece in ga na koncu tudi dosežeš. Nekako si dokažeš da si zmožen storiti, kar je bilo zastavljeno.

Kakšna je pot do rezultata?

Odvisno od naših ambicij in postavljenih ciljev. Le-ti namreč ne smejo biti prenizki, saj tako ne predstavljajo zadostnega izziva, ki nas ne izpopolni, hkrati pa ne previsoki, s čimer bi lahko obupali nad delom. Vsekakor pridejo slabi in težki dnevi, ko nam ne gre. Takrat se je potrebno umiriti in misliti pozitivno. Ravno tako bo kakšen interval pekoč, noge ob jutrih malo okorne, vendar ob sestavljenem rezultatu je vse pozabljeno. Na koncu so vse stvari vredne preizkušnje, saj nas okrepijo, vlijejo dodatno moč, kar prenesemo še na ostala področja življenja.

Timotej Bečan

#VZTRAJAM: Odločitev je ali pa je ni!

Ja, vem, težko je vstati iz udobnega naslonjača in iti ven na sprehod, teči, kolesarit, plavat ali kaj drugega. Zakaj bi, ne ljubi se nam, to je naporno, nimam časa, … Vedno najdemo primeren izgovor, da ostanemo doma. Razumljivo, zakaj bi se šel mučit, če se ti ni treba, kajne? Ampak…

Vam je mogoče kdaj kdo povedal, da se po telovadbi lahko zelo dobro počutiš? Ja, ste slišali, ampak niste še to doživeli, saj ste vedno noro utrujeni in ne morete verjeti tem besedam, da se res dobro počutijo, polni energije. »Ja, halo, kako sem pa jaz vedno tako utrujen še tri dni po športni dejavnosti, pa še vse me boli«.

To so zgodbe vseh tekačev začetnikov, ki so nekoč poskušali postati tekači po Tivoliju in PST-ju. Enkrat so se odločili, da bi šli malo teči in so si nadeli športne copate. »Zakaj pa ne, zunaj je lepo vreme, bliža se poletje in če vsi tečejo, bom pa tudi jaz, saj zmorem«. No, tekač se spozabi, da ni tekel že od srednje šole in se lepo ponosno zapodi po tekaških poteh v želji, da preteče vsaj nekaj 30 minut neprekinjenega teka. Ja, žal po nekaj sto metrih skoraj »izdahne«. In se spet nadiha na mestu, malo pohodi in ponovi spet. In to vse ponavlja, dokler se mu od napora ne vrti, mu postane slabo in ostane brez kančka zraka. Po tej neusmiljeni športni dejavnosti se ponižno vrne domov, vrže športne copate v kot in pozabi na tek za pol leta. Ker ta tekač se ni nič kaj dobro počutil po teku, kaj šele, da se je napolnil s pozitivno energijo. Tek je brez veze, tek gre v pozabo. Amen.

To je kruta zgodba tekača začetnika, ki se ne zaupa strokovnemu trenerju, ampak slepo sledi svojemu prepričanju.

In zakaj pride do hude utrujenosti, do bolečine v mišicah, zakaj ostanemo brez sape, zakaj ne morem teči? Zakaj zasovražimo tek? Ker imate popolnoma napačen pristop k začetnim treningom teka. Predvsem pretiravate v količini in pogostosti teka. In ja, ne samo vi, to se je dogajalo vsem na začetku rekreativne poti. Razumljivo, saj niste strokovnjaki na področju športa in nimate tega znanja. Pomembno je, da je vaša vadba zdrava in ima pozitivne posledice. To boste dosegli, če se zaupate strokovnim trenerjem, ki bodo vedli zakaj boste na prvem treningu teka v večini samo hodili. 😉

Začetna skupina bo z mano spoznala tudi korake nordijske hoje. Ne boste si mislili, kako ste lahko prijetno utrujeni tudi po hoji s palicami. Ampak to so pravilni in zdravi začetki vaše tekaške poti. Glavna sestavina in vrlina dobrega tekaškega procesa je POSTOPNOST in VZTRAJNOST. Pripravila sem članek: Zakaj je NORDIJSKA HOJA dobra vadba za začetnika? 

To so moje punce! Moje vztrajne punce. Najdaljši časovni interval teka je bil 60 sekund. Danes te punce, moje punce, tečejo, se dobivajo, beležijo kilometre, hodijo na tekaške prireditve, se povezujejo in … brez lažne skromnosti, punce so nasmejane. A najbolj močno sporočilo – punce so se odločile in vztrajale. Ne, ni bilo vedno lahko. Ne, tudi verjele mi niso vedno. A skupaj smo vztrajale. Danes smo tukaj, skupaj.

Jaz bom tukaj za vas, da bomo skupaj vztrajali, hodili, malo tekli, hodili, malo več tekli, hodili, in na koncu stekli doživetjem nasproti. Vem, ne zaupate, ne meni ne sebi. Lahko ste mirni, skupaj bomo z nasmehom prišli do številnih tekaških kilometrov. Pazila bom na vas. <3

Simona Markovič

Kras v Ljubljani

DATUM: 09. 3. 2019, 4. SKUPINSKI TEK KRASni tek

KRASni tek

KRASNI TEKV Ljubljani je zadišalo po krasu… Se vidimo na Mali Kraški Maraton 24. 3. 2019Hervis Sports Slovenija CEP Slovenija KRASMatjaž Orel Vztrajam Banka SKB

Objavil/a Priprave LJMARATON dne Nedelja, 10. marec 2019

Krasno sobotno jutro, krasni tekači in KRASni tek za Mali kraški maraton. Vse to smo doživeli na sobotno sončno jutro, ko smo se odpravili po tekaških poteh PST-ja.

****NE POZABI: Prijava na Mali Kraški Maraton je mogoča do 15. marca. Prijavite se t-u-k-a-j.

Po nagovoru glavnega trenerskega konjenika, Mihe Žargija, smo krasne pisane tekaške duše nadaljevale utečen protokol. Prelepe ljubljanske poti PST-ja so bile prepojene s KRASnimi tekači, ki so pridno nabirali tekaške kilometre.

Na 4. Skupinske teku, ki smo ga poimenovali KRASni tek se je zbralo 173 krasnih tekaških prijateljev.

Čudovito tekaško prijateljstvo ni ostalo neopaženo. V goste sta prišla tudi ljubitelja teka iz prvih vrst Sežane in Ljubljane. V simbolični cilji trak Malega kraškega maratona sta pritekla podžupan Mestne občine Ljubljana, gospod Dejan Crnek in župan Sežane, gospod David Škabar. Povezovanje tekaških mest se je okronalo tudi s predajo značilnih daril; glinena ploščica zmaja, ki grize rep in kraški pršut s kostjo, ki ga podarja pršutarna KRAS v sodelovanju z Zavodom za šport Sežana. Kdo je komu kaj podaril, pa je verjetno vsem jasno, kaj ne?! 🙂

Po naši tradicionalni fotografiji nasmejanih tekačev smo se v pogovornem tempu odpravili proti naši novi lokaciji za ogrevanje ob glasbi. Tam nas je čakala trenerka Simona in najboljši ritmi glasbe.

Naj vam povemo, da se kaj hitro ujamemo v ritem glasbe in pričnemo s poskakovanjem in ponavljanjem korakov z ekipo trenerjev Priprave. Takih nasmehov tekačev smo vedno veseli. Naše poslanstvo je ustvarjati nasmehe.

Telesno temperaturo smo povišali, ogreli zaspane mišice in sklepe. Pripravljeni na tekaško popotovanje.

Podali smo se na dve različni razdalji.  Skupina tekačev na 7 km se je podala po PST-ju, prek gozdnih poti vse do Mosteca. Po slabi uri tek se je veselo vrnila v bazo Kačji pastir.

Skupino tekačev na daljšo razdaljo je čakalo lepo tekaško popotovanje na Ljubljanski Grad. Nasmehe so nosili preko ljubljanskih ulic vse do lepega pogleda z gradu.

Naša ekipa Priprave je najbolj pogumne tekače popeljala skozi tekaško obarvano dopoldne, kjer nam ni manjkal niti KRAS pršut in tudi dobrega vina iz vinske kleti Orel je bilo dovolj za vse. Tekači si po dolgem teku zaslužijo dobro regeneracija in hidracijo.

V naši tekaški bazi,  Kačjem pastirju nas je čakalo prijetno tekaško druženje v objemu sonca in KRASa. Poglejte si galerijo kaj vse smo si privoščili. Krasen okusen pršut in vino s Krasa. Ko se je naš utrip srca že rahlo umiril, smo v sodelovanju s sponzorjem Hervis Ljubljana, podelili dve štartnini za Mali Kraški maraton.

Vaša ekipa se veseli vsakega dogodka, vsakega kilometra in vsakega nasmejanega obraza. Mi smo tukaj za vas. Mi smo tukaj, da kilometre spreminjamo v navdušenje in v čudovit spomin. 

Neskončno kilometrov je v naših nogah, zato zaupamo le najboljšim in tako smo skupaj s podjetjem VIK d.o.o. iz Tržiča poskrbeli za regeneracijo naših nog z najnovejšimi modeli kompresijskih nogavic CEP. Priporočamo tudi vam! Vse informacije in nakup: http://www.nogavice-cep.si/ 

 

FOTOGRAFIJE: Sportida

https://www.sportida.com/gallery/20190309-SLO-Marathon-Priprave-Ljubljanski-maraton-2019/G00006S.ZmuZtmNk

geslo: PripraveMKM

_______________________________________________________________________

NASLEDNJI SKUPINSKI TEK: SPOMLADANSKI TEK – 30. MARCA, OB 8.00 PRI KOSEŠKEM BAJERJU. Prebudimo pomlad v Ljubljani.

SEZNAM VSEH SKUPINSKIH TEKOV V 2019: https://priprave.si/koledar-brezplacnih-skupinskih-tekov-2019/

 

PRIJAVITE SE NA TEKAŠKE TRENINGE PRIPRAVE 2019. ZAČNEMO 1. APRILA

Ne čakaj na maj, prijavi se zdaj. 🙂

4 nasveti pred začetkom tekaške sezone

Prihajamo v obdobje, ko vreme postaja toplejše, zato se vse več rekreativcev odloči, da bo naredilo zase nekaj koristnega. Največ se jih odloči za obliko rekreacije, ki zahteva najmanj pripomočkov – zgolj primerna obutev in oblačila. To je tek.

Toda katere so 4 stvari, na katere moramo biti pozorni, ko začnemo s tekom?

1 TELESNA PRIPRAVA

Priprave na spomladanski tek naj se začnejo že pozimi. Takrat je čas, da z vajami za moč poskrbimo, da je v telesu čim manj mišičnih neravnovesij. Če vas je pomlad prehitela, lahko še vedno pričnete z vajami za moč. Kaj pravite na izziv: 5 min vsak večer?

Vaje naj vključujejo celotno telo, v tem obdobju pa lahko večji poudarek damo treningu mišične moči. To je čas, ko si zgradimo bazo za celotno tekaško sezono.

2 OGREVANJE

Vedno se primerno ogrej! Sem ne sodijo statični raztegi, pač pa dinamično ogrevanje, ki nam bo dvignilo srčni utrip in telesno temperaturo ter prekrvavilo mišice. Poseben poudarek dajmo stabilnosti trupa ter vajam za noge. Ne pozabite na aktivacijo mišic okoli kolka!

3 HIDRACIJA

Veliko ljudi se odloči za tek z namenom hujšanja. V želji po čim hitrejši izgubi kilogramov pa se odloči za zmanjšan vnos tekočin. To je največja napaka! Telo za normalno delovanje potrebuje vodo,  elektrolite, … Vse to pa med tekom izgubljamo s potenjem. Na tek se pripravimo že nekaj ur pred samo aktivnostjo, in sicer s primerno prehrano (sadje in zelenjava), ki vsebuje minerale in velik delež vode. Pri daljšem teku moramo tekočino nadomestiti tudi med tekom (cca 2 dcl vsakih 20 min). Po teku moramo nadomestiti vso izgubljeno tekočino! Zgolj voda pri vzdržljivostnih tekih ni dovolj, zato se poslužimo rehidracijskih napitkov.

4  REGENERACIJA

Zelo pomembna je regeneracija. Ta se začne že takoj po samem teku. Poleg rehidracije je pomembno, da telo umirimo. To storimo z lahnim raztekom in nežnim raztezanjem. Pomembno je, da umirimo dihanje. Ne pozabite na spanec! Zelo je pomembno, da greste spat dovolj zgodaj in spite dovolj časa.

Po teku si privoščite tudi masažo, ki sprošča tako telo kot tudi duha. Boleče mišice in sklepe si namažite s Pernaton gelom, ki vam bo pomagal, da bolečine hitreje minejo, vi pa boste ponovno lahko nasmejani tekli novim zmagam naproti.

Jan Grum,
Jang Terapije