adidas Run for the Ocean

Ena največjih ekoloških katastrof moderne dobe je vsekakor onesnaženje oceanov in morij s plastiko. Kako bi pomagali zaščititi oceane, ki so vse bolj ogroženi zaradi odpadne plastike? Vsako leto je proizvodnja in uporaba plastične embalaže vse večja, ne glede na to kako zelo negativno vpliva na okolje. Adidas že od leta 2015 sodeluje z neprofitno organizacijo Parley for the Oceans, posvečena zmanjšanju plastike v oceanih. Zružimo se v boju proti onesnaževanju morij in oceanov.

Vsako minuto en tovornjak plastike konča v oceanih. Vsako leto 8 milijonov ton plastike konča v naših oceanih. To se mora končati! 

Letos se je adidas odločil narediti korak naprej, zato je angažiral vse člane adidas Runners s celega sveta, člane skupnosti PRIPRAVE in vse ostale tekaške navdušence, da se pridružijo teku Parley for the Oceans. Za vsak pretečen kilometer bo adidas doniral 1 dolar organizaciji Parley for the Oceans, ki z izobraževanjem nove generacije Varuhov oceanov skrbi za ohranjanje čistih oceanov.

V to hvalevredno akcijo se bo priključila tudi tekaška skupnost PRIPRAVE, skupaj z adidas Runners Zagreb. Družili se bomo na tekaškem dogodku Run for the Oceans, globalnemu tekaškemu gibanju, ki aktivira moč športa za zavedanje o plastičnemu onesnaževanju oceanov.

OBVEZNA PRIJAVA NA TEKAŠKI IZLET V ZAGREB: https://priprave.si/events/adidas-run-for-the-oceans/ 

Skupaj gremo v Zagreb, v soboto 7. julija, v park Maksimir, kjer bomo v lahkotnem koraku pretekli simboličnih 5 kilometrov. Gre za tekaško gibanje, ki ga bo adidas organiziral po celem svetu, v več kot 50-ih skupnostih.

Nova adidas Parley kolekcija športne obutve in oblačil je proizvedena iz reciklirane plastike. En športni copat je narejen iz 11 plastenk, ki so končale v oceanu. Zgornji del športne obutve je narejen iz naplavljene odpadne plastike s priobalnih mest. Spodnji del obutve je iz adidas BOOST tehnologije in Continental gume za dober oprijem na vseh vrstah površin. Letos je adidas razširil svojo ponudbo artiklov narejenih iz odpadne plastike, in je poleg športne obutve dodal tudi majice, hlačke narejene iz reciklirane plastike.

Kako se pridružiti gibanju?

Prenesite si adidasovo aplikacijo Runtastic, in se pridružite skupnosti Run for the Oceans, tako bo lahko adidas za vsak vaš kilometer, ki ga boste naredili na dogodku Run for the Oceans v Zagrebu, doniral 1 dolar za ohranjanje čistih oceanov.

#adidasParley  #RunForTheOceans 

 

Brezplačni jutranji trening DUKAT FIT

Dragi tekači in pohodniki, dočakali smo čas sončnih tekaških dni. Poletni dnevi nam prinašajo vročino, ki je lahko za tek in nordijsko hojo zelo utrujajoča. Visoke poletne temperature in visoka vlažnost zraka pomenita dvojno obremenitev za naše telo.

Dukat FIT jutranji trening

💙 Jutranji trening Dukat Fit 💙 Vsako sredo ob 6.00 izpred BAZA, Center športnega življenja (Pesarska cesta 12) vse do maratona. Vabljeni na brezplačen lahkoten tek in nordijsko hojo. 🙋‍♂🌞🏃‍♂

Objavil/a Ljubljanski maraton dne Ponedeljek, 27. avgust 2018

Vročina lahko upočasni tekaške korake ter vpliva na zmanjšanje naših treningov. Zato smo za vas organizirali trening teka in nordijske hoje v jutranjih urah, saj so bolj prijazni za naša pregreta telesa, v teh vročih dneh.

Zakaj ne bi dneva pričeli aktivno, v lahkotnem tekaškem in nordijskem koraku? 

Pri projektu Priprave smo za vas organizirali BREZPLAČNE JUTRANJE TRENINGE DUKAT FIT. Treningi so namenjeni vsem, zato pripeljite svoje bližnje, prijatelje in znance, da se skupaj prebudimo v sončne dni.

Kdaj in kje?                                                                                                     

Jutranji trening Dukt FIT bomo pričeli v sredo, 27.6.2018 ob 6.00 in tako vsako sredo vse do Volkswagen Ljubljanskega maratona. Zbirali se bomo pri BAZI- Center športnega življenja (Pesarska cesta 12), od tam naprej bomo trening nadaljevali po PST-ju. Jutranji trening Dukat FIT bo trajal 1 uro, na voljo bodo varovane garderobe in možnost tuširanja. Na voljo bo, za brezplačno izposojo, 30 parov palic za nordijsko hojo.

Kakšni treningi nas čakajo?

Treningi so namenjeni tekačem in pohodnikom. Tekači bodo pričeli z ogrevanjem, nato odtekli  6-7 km dolg tek in zaključili z razteznimi vajami. Na vsakem treningu imamo dva tekaška trenerja, dve skupini, hitrejša – počasnejša. Pohodniki se ogrejejo, hodijo 5-6 km in zaključijo z raztezanjem v naravi.

DATUMI JUTRANJIH TRENINGOV DUKAT FIT

27.06.2018 – 1. Jutranji trening Dukat Fit
04.07.2018 – 2. Jutranji trening Dukat Fit
11.07.2018 – 3. Jutranji trening Dukat Fit
18.07.2018 – 4. Jutranji trening Dukat Fit
25.07.2018 – 5. Jutranji trening Dukat Fit
01.08.2018 – 6. Jutranji trening Dukat Fit
08.08.2018 – 7. Jutranji trening Dukat Fit
15.08.2018 – 8. Jutranji trening Dukat Fit
22.08.2018 – 9. Jutranji trening Dukat Fit
29.08.2018 – 10. Jutranji trening Dukat Fit
05.09.2018 – 11. Jutranji trening Dukat Fit
12.09.2018 – 12. Jutranji trening Dukat Fit
19.09.2018 – 13. Jutranji trening Dukat Fit
26.09.2018 – 14. Jutranji trening Dukat Fit
03.10.2018 – 15. Jutranji trening Dukat Fit
10.10.2018 – 16. Jutranji trening Dukat Fit
17.10.2018 – 17. Jutranji trening Dukat Fit
24.10.2018 – 18. Jutranji trening Dukat Fit

Nordijska hoja na projektu Priprave

PALČKANJE

Nordijska hoja ali »palčkanje«,  kot smo jo poimenovali na naših Skupinskih tekih je postala del projekta Priprave. Da, res je, vodimo projekt, kateri je do sedaj bil namenjen le tistim z željo po tekaških užitkih. Vendar, kot trenerka že tretjo sezono zapored opazujem vse začetne tekače, ki so v nekem strahu pristopili k nam v upanju, da bodo premagali svoje prve tekaške korake.

Ti tekači, ki so sedaj že v napredni skupini, so potrebovali ogromno poguma in vložili veliko dobre volje, da so premagali svoje prve tekaške razdalje, ki niso bile lahke. Danes, tretjo leto zapored opazujem te iste tekače, ki so premagali sami sebe ter si izborili mesto na svoji tekaški progi. Postali so tekači Priprav.

ZAKAJ NH ZA ZAČETNIKA?

Vsak začetek je težak, tako je tudi pri teku. Vse nas je strah našega prvega treninga in se sprašujemo ali bomo sploh zmogli. Bojimo se tega, da bomo med treningom ostajali zadaj in nas bodo vsi prehiteli. Vsi ti nepotrebni strahovi pred tekom nas lahko pripeljejo, do tega, da preproste odnehamo. Zato je zelo pomembno, da tekaško vadbo začnemo postopoma in v kombinaciji hoje. Počasi osvajamo  prehojene in pretečene razdalje, brez prevelikega napora. Na začetku nikakor ne smemo pretiravati, saj bomo zaradi utrujenosti in preobremenjenosti telesa ostali brez motivacije.

ZAKAJ NH ZA IZKUŠENEGA TEKAČA

Na drugi strani pa želimo, da tudi izkušeni tekači občasno zamenjajo tekaško vadbo in opravijo trening nordijske hoje. S tem bodo poleg razvoja mišic spodnjega dela telesa, vključili tudi mišice ramenskega obroča in mišice rok. Pri teku je zelo pomembna drža telesa, katero lahko izboljšamo s treningom nordijske hoje. Ali ste vedeli, da z nordijsko hojo lahko izboljšamo koordinacijo celotnega telesa?

Tekači Priprav, za vas odpiramo možnost jutranjih treningov nordijske hoje. V poletnem času, v zgodnjih jutranjih urah bomo spoznavali in se učili osnovne korake nordijske hoje in prehodili vse skrite poti Ljubljane. Želimo vam približati pozitivne učinke nordijske hoje, katera naredi tekača še boljšega!

Simona Marković

FOTO: Sportida / Urban Urbanc

Senzorično-motorična ali proprioceptivna vabda

S telesno vadbo se pripravljamo na športne dogodke in poskrbimo za zdravo telo. S primernim programom in redno vadbo lahko dosežemo dobro formo za točno določen dogodek. Medtem moramo poskrbeti, da v tem trenažnem procesu ne pride do poškodb. Temu je namenjena proprioceptivna vadba, ki jo lahko vsak dan izvajamo doma med gledanjem svoje najljubše televizijske serije.

Proprioceptivna ali senzorično-motorična vadba poskrbi predvsem za preventivo pred poškodbami skočnega (gležnja), kolenskega in ramenskega sklepa. Vpliva na večjo stabilnost sklepa, na boljše zavedanje telesa, boljše ravnotežje in natančnejše gibanje. Velikokrat se poškodbe zgodijo zaradi zmanjšane propriocepcije v telesu. Slaba propriocepcija v telesu povzroči nestabilen sklep, kar vodi v poškodbe naših sklepov (gleženj, koleno …).

Propriocepcija je sposobnost lastnega zaznavanja in občutenja položajev svojih delov telesa. Da lahko stojimo pokonci, morajo naši možgani ves čas prejemati povratne informacije mišic in sklepov (propriocepcija), vestibularnega aparata (organ za ravnotežje) in vizualnega sistema (vid). Tako možgani spremljajo naš položaj in sproti izvajajo popravke. S pomočjo tovrstne vadbe lahko svoje »možgane« naučimo, da učinkoviteje komunicirajo s telesom in hitreje ter uspešnejše izvajajo korektivne premike za ohranjanje stabilnega položaja[1].

Pri večini vaj gre pravzaprav za lovljenje ravnotežja. Pri proprioceptivni vadbi se učimo nadzirati nestabilen položaj v naših sklepih. Uspešna izvedba tovrstne vadbe torej ni takrat, ko ravnotežje imamo, temveč takrat, ko ga ves čas lovimo. Uporabljamo lahko različne pripomočke, ki jih najdemo doma ali v naravi (palice, deske, brvi), trg pa nam ponuja tudi temu namenjene rekvizite[2].

Pri vadbi moramo upoštevati naslednja navodila in korake[3]:

  1. Začnemo na trdnih tleh. Ko nam vaje prenehajo biti v izziv, jih lahko otežimo, tako da se z rokami primemo za ramena (izključimo roke), zapremo oči (izključimo pomoč vida) ali stojimo na eni nogi, z drugo pa kontroliramo gibanje žoge.
  2. Naslednji korak je uporaba pripomočkov, ki nam rušijo stabilnost. To so raznorazne ravnotežne deske, napihljive blazine, mini trampolini, bosu žoge ipd.
  3. Posamične vaje najprej poizkusimo v opori z obema nogama in postopoma prehajamo v enonožno oporo.
  4. Ko na nestabilnih površinah vse statične položaje že obvladamo, dodamo dinamične vaje. Na nestabilni površini izvajamo počepe, izpadne korake ali katerokoli drugo kompleksnejšo vajo, ki jo imate radi.

Posamične vaje izvajamo po več serij (5-10), ki trajajo približno 20 sekund. Pavza med serijami ni potrebna, samo zamenjamo nogi oz. roki (leva/desna).

Vadbo po navadi izvajamo ob koncu vadbene enote ali kot samostojno vadbeno enoto. Načeloma je ne izvajamo na začetku vadbe, ker začasno zmanjša občutek za zaznavanje telesa in zniža nivo aktiviranosti živčnega sistema[4].

Prav zaradi tega, ker proprioceptivna vadba odlično vpliva na koordinacijo in stabilnost, tudi zmanjšamo tveganje za poškodbe. Ker pa učinek tovrstne vadbe pri posameznikih relativno hitro izgine, moramo vaje izvajati redno in učinkovito.

Slika 1: Primer vadbe na ravnotežni deski brez pomoči rok z rahlo pokrčenimi koleni.

 

 

Slika 2: Stoja na eni nogi na ravnotežni deski. Z drugo nogo se dotikamo tal spredaj in zadaj.

 

Slika 3: Izvedba kompleksnejših vaj na nestabilni površini.

 

Slika 4: Stoja na eni nogi z rahlo pokrčenim kolenom na polžogi.

Miha Žargi

Foto: Rok Prebil

 

 

[1] South Tees Hospitals NHS Foundation Trust. (b.d.). What is Balance and Proprioception Training? Pridobljeno s https://www.southtees.nhs.uk/services/physiotherapy/community/treatments-available/balance-proprioception-training/

[2] Miller, J. (b.d.). Proprioception & Balance Exercises. Pridobljeno s https://physioworks.com.au/treatments-1/proprioception-balance-exercises/

[3] Mallac, C. (2018). Proprioceptive training and injury prevention. Pridobljeno s https://www.sportsinjurybulletin.com/proprioceptive-training-and-injury-prevention/

[4] Strojnik, V. (b.d.). Vadba za ravnotežje. Pridobljeno s https://www.24alife.com/sl/advice/workout/balance-workout

adidas solarboost in raketna znanost

Copati, narejeni po navdihu Nasinega inženiringa

Z inovativnim tekaškim modelom SOLARBOOST je adidas Running raketno znanost približal tudi tekačem. Copat, ki je narejen po navdihu Nasinega inženiringa, odlikujeta čista funkcionalnost in neverjetna zmogljivost, s tehnologijo namestitve vlaken po meri pa tekačem omogoča, da izkoristijo vso svojo energijo ter pridobijo tekaško samozavest.

Novi tekaški copati SOLARBOOST so namenjeni vsem, ki med tekom od svoje obutve zahtevajo le najboljše, ko gre za zmogljivost, udobje in povratek energije. Z že znano, a še izboljšano tehnologijo BOOST in revolucionarno tehnologijo Tailored Fibre Placement copat zagotavlja podporo in odlično oblazinjenje za optimalno tekaško doživetje.

Inovativni copati so narejeni po navdihu Nasinega inženiringa in ustvarjeni za popolno funkcionalnost. Če jih primerjamo z izgradnjo rakete, v kateri ima vsaka malenkost svoj namen, je tudi vsak milimeter copat SOLARBOOST natančno zasnovan in namenjen točno določeni funkciji. S kombinacijo pionirske podatkovne tehnologije Tailored Fibre Placement in vlaken Parley iz reciklirane oceanske plastike copat zagotavlja izredno udobje in podporo ter neverjetno lahkotnost, hkrati pa omogoča, da tekač ne glede na hitrost ali tekaško razdaljo samozavestno premaguje kilometre.

S tekom do večje samozavesti in višav

Prav samozavest je bila glavno vodilo nove kampanje »Run to Rise«, ki jo je ustvaril adidas Running. Ob zavedanju, da tekaški navdušenci tečejo z namenom krepitve samozavesti na vseh področjih svojega življenja, so v adidasu zasnovali copat z napredno tehnologijo, ki bo športnikom pomagala na poti do višav. Kampanja »Run To Rise«, ki je ustvarjena za vse adidasove tekače po svetu, slavi presežek samozavesti in naval energije po opravljenem teku. Lahkotnost in trpežnost, ki sta plod najboljših adidasovih inovacij, vmesnega podplata BOOST za boljši odriv od tal in optimiziranega zunanjega podplata Stretchweb za odličen oprijem, sta številnim tekaškim navdušencem že pomagali doseči osebne cilje in priti do višav.

Copati so od 17. maja 2018 pri nas na voljo v trgovinah adidas shop in pri bolje založenih trgovcih s športno opremo. Vsi udeleženci projekta Priprave imate -20% na tekaško kolekcijo in tekaški tekstil v adidas shop v City parku.

**

Sledite @adidasrunning na Instagramu, Facebooku in Twitterju z uporabo #SOLARBOOST.